Garantipolicy för hos KOOKI
1. Garantins omfattning
Vi på KOOKI strävar efter att erbjuda en hög kundupplevelse. Vi erbjuder full garanti på de cyklar vi gjort i ordning - alltså; nya, demo-ex och begagnade cyklar. (Objekt och Grossist är kategorier för dig som enkelt vill köpa cykel och fixa själv). Vi säljer ett par tusen cyklar varje år och över 99% av dem fungerar bra men ibland missar vi något och då tar vi fullt mekaniskt ansvar för det.
Ny / demo-ex: | 12 månader |
Begagnad: | 6 månader |
Objekt/grossist: | 0 månader |
2. Garantin täcker:
- Vårt fel: Över 99% av våra cyklar behöver inte använda garantin men om det är ett garantiärende så brukar det vara direkt vid leverans. Det är för att vi har missat något. Så testa och kolla cykeln direkt vid leverans. Vi tar fullt mekaniskt ansvar för sådant som är vårt fel.
- Våra lokaler: Garantiärenden kan endast lösas i våra lokaler.
3. Garantin täcker INTE:
- Punkteringar: Garantin täcker inte punkteringar, om inte punkteringen har konstaterats och dokumenterats vid uthämtningstillfället.
- Slitage: Normalt slitage på cykeldelar såsom däck, bromsbelägg, kedja och kassett omfattas inte av garantin.
- Yttre åverkan: Skador eller fel som uppstår på grund av användning, vanvård, olyckor eller modifikationer av cykeln täcks inte av garantin.
- Väderrelaterade skador: Skador på grund av väderexponering, såsom rost eller fuktinträngning, omfattas inte av garantin.
- Bättre delar: priserna är satta efter cykelns skick. Att byta ut delar ingår inte utan kostnad. Om vi byter ut alla delar på cykeln så blir den dyrare. Det går att uppgradera delar men det kostar extra. Vi ser till att cykeln fungerar bra framförallt och ofta ser de bra ut också.
- Andra kostnader: Vi täcker inte kostnader du fått hos en annan verkstad, butik eller liknande. Inte heller kostnader för transport till oss, förlorade intäkter eller några andra kostnader.
4. Garantireparationer
Om ett problem uppstår som omfattas av garantin, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Vi kommer att inspektera cykeln och om garantifall föreligger, kommer vi att tillhandahålla de nödvändiga delarna utan extra kostnad. Observera dock att arbetskostnader för att byta ut eller reparera delar inte täcks av garantin och kommer att debiteras kunden
Observera: Garantin gäller endast ursprungsköparen och kan inte överlåtas. Cykeln måste visas upp tillsammans med inköpsbeviset för att garantin ska vara giltig.
5. Så här gör du en garantiansökan
- Kontakta oss via e-post med en beskrivning av problemet och skriv ditt kvittonummer.
- Ta med cykeln till vår butik för en inspektion.
- Om felet omfattas av garantin, kommer vi att påbörja reparationen eller utbytet av den defekta delen.
6. Sammanfattning
Om cykeln fungerar dåligt för att vi har missat något tar vi ansvar för det. Om du som kund har orsakat fel på cykel så täcks det inte av garantin.
Vi värdesätter våra kunder och strävar efter att du ska vara nöjd med ditt köp. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller behöver hjälp med din cykel!